Nemzeti Személyszállítási Intelligens Közlekedési Rendszerek Platform

Növekedett a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma

Sikeres másfél éves működést tudhat maga mögött az országosan egységes mobilfizetési rendszer. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) kínálta mobilparkolási szolgáltatást 2015. évben 18,6 millió alkalommal vették igénybe az autósok, 1,1 millió autópálya-matrica, HU-GO (útdíj) vásárlási tranzakciót is lebonyolított a rendszer. A tavalyi év során már 15 viszonteladó, köztük a német tooltickets GmbH. kínálta a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer korszerű szolgáltatásait a felhasználók számára.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) első teljes üzemi évében - 2015. január – december 31. időszak alatt - az egységes mobilfizetési megoldással több, mint 19,7 milliószor vettek igénybe szolgáltatásokat, 18,6 millió parkolást, illetve 1,1 millió autópálya-matricát, HU-GO TopUp és viszonylati jegy értékesítése valósult meg a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n keresztül.

Az NMFR teljes működése alatt (2014. július 1 – 2015. december 31.) összesen 24,4 millió mobilparkolási, illetve 1,7 autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlást bonyolított le, a rendszeren megvalósított ügyletek forgalma, mintegy 17,8 milliárd forint* volt.

„A másfél éve elindított Nemzeti Mobilfizetési Rendszerről kijelenthetjük, hogy bebizonyította életrevalóságát. Nem csak a felhasználók, hanem a rendszer iránt érdeklődő nemzetközi szolgáltatók száma is azt mutatja, hogy tovább kell fejlesztenie Társaságunknak a hazai egységes mobilfizetési szolgáltatásokat. Az elmúlt évben tovább folytattuk a jogszabályi követelményeknek megfelelő Nemzeti Egységes Jegyrendszer Platform megvalósítását, amellyel párhuzamosan kidolgoztuk a Nemzeti Smart City Technológiai Platformot, illetve a hozzá kapcsolódó ”Smart” pilot rendszerek kiépítését indítottuk el. A tavalyi év során csatlakoztunk az európai uniós forrásból megvalósuló - egységes közlekedési szolgáltatásokat fejlesztő - MOBiNET konzorciumhoz, ami azt mutatja, hogy az a know-how és kompetencia, ami rendelkezésünkre áll, már rövid távon is nemzetközi beszállítói megjelenést biztosíthat. A 2016-os év elején átadásra kerül a kecskeméti okos parkolási rendszer, illetve az országosan egységes jegyrendszerhez kapcsolódóan az év közepétől elindulnak az első tesztrendszerek is. A meglévő projektek mellett komoly hangsúlyt kívánunk fektetni a készpénzkímélő pénzügyi szolgáltatások területére, amely világviszonylatban is jelentős növekedés előtt áll – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.”

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2015. január 1. – 2015. december 31. (éves) üzemi statisztikai adatai*:

Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 18 599 736

Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 15 779 056

Összes mobilparkolásból származó forgalom: 8 049 664 018 Ft

Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 1 092 785

Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom: 4 192 724 031 Ft

*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett díjak.