Intelligens megoldások a hazai közszolgáltatásokban
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) által országosan egységesített mobilparkolás Európa egyik legsikeresebb közlekedési smart megoldása. A Társaság fejlesztésében hamarosan elinduló Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP) az egységes magyar intelligens közösségi közlekedés egyik alappillére, a smart city megoldások része lehet.
A smart fejlesztések eredményeként létrejövő „okos városok” minimális mennyiségű erőforrás felhasználásával, maximális hatékonysággal biztosítanak minőségi, innovatív technológián alapuló szolgáltatásokat.
Jelenleg a smart-fejlesztésekettöbb szempont alakítja: meghatározó irányelveket nyújtanak a vonatkozó kormányzati stratégiák, a piaci szereplők véleménye, elképzelései, a projektekben érintett önkormányzatok elvárásai és nem utolsó sorban a felhasználók igényei is. A felhasználók és az önkormányzatok igényeinek megismerése érdekében a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. országos véleménykutatást indít, amely a smart city fejlesztésekkel kapcsolatos ismereteket és preferenciákat kívánja felmérni.
A kutatás eredményeként létrejövő tanulmány lehetőséget biztosíthat arra, hogy meghatározhatóvá váljon a nemzeti smart city technológiai platform, amellyel a magyarországi működőképes, és fenntartható smart ökoszisztéma kialakítható.
A fejlesztések - így a smart city - egyik pillére lehet az a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform, amelynek megvalósulásával olyan országosan egységes közösségi közlekedési rendszer épül ki, amely biztosítani tudja majd az intelligens szolgáltatásokat, köztük a valós idejű utas tájékoztatást, illetve az egységes elektronikus jegyrendszert, valamint a helyi szolgáltatások elérését biztosító intelligens kártya megoldásokat is.
„Fejlesztéseinkkel a smart ökoszisztéma kiépítésében veszünk részt, ami azt jelenti, hogy terveink szerint a közösségi és az egyéni közlekedés intelligens megoldásait összekapcsoljuk azért, hogy a közeljövőben egyre több utas számára váljon vonzóvá a közösségi közlekedés, a P+R lehetőségek használata. A smart ökoszisztéma azt is jelenti, hogy mobileszközökkel intézhessük utazáshoz, hivatalokhoz vagy akár a szabadidős tevékenységhez kapcsolódó ügyeinket. Az NMF Zrt. egyik legfontosabb feladata, hogy intelligens megoldásokat dolgozzon ki a közszolgáltatások terén, javítva ezzel azok minőségét, hatékonyságát. Hazánk a mobilparkolással és a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform megvalósításával - a hazai közlekedési közszolgáltatásokkal - a globális smart-fejlesztések ranglistájának előkelő helyére kerülhet” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.